تعمیر هیتر انرژی

تعمیر هیتر انرژی

  • بدون دیدگاه
  • 785 بازدید
تعمیر هیتر انرژی

هیترهای گرمایشی انرژی بهترین وسیله برای گرم کردن فضاهای وسیع همچون کارخانجات، مرغداری ها، کارگاه ها، سالن های ورزشی، سالن های پرورش قارچ و… هستند. این هیترها از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردارند، با این حال ممکن است در برخی مواقع نسبت به تعمیر هیتر انرژی نیاز پیدا کنید.

توجه داشته باشید که برای تعمیر هیتر انرژی باید به کارشناسان متخصص در این زمینه مراجعه کنید. این وسیله گرمایشی از قسمت های مختلفی تشکیل شده، که برای انجام تعمیرات باید نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشید. هیترهای گرمایشی دارای تنوع زیادی در مصرف سوخت و سیستم گرمایشی هستند، که عبارتند از:

  • هیترهای گازی کارگاهی
  • هیتر گازوئیلی 
  • هیتر برقی تک فاز و سه فاز
  • هیتر برقی و گازی تابشی
  • هیتر گازی تابشی
  • هیترهای صنعتی

 

مصرف کنندگان هیترهای انرژی می توانند یکی از انواع مدل های آن را با توجه به نیاز و امکانات موجود به کار ببرند. تعداد هیترهای مورد نیاز برای ایجاد گرمای مطلوب، با توجه به مقیاس مکان مورد نظر محاسبه می شود. از هیترهای گرمایشی با ظرفیت های گرمایی مشخص، بیشتر در مکان های صنعتی استفاده می شود.

تعمیر بخاری انرژی

تعمیر هیتر انرژی در زمان مناسب می تواند از بروز خطرات و پیشروی ایرادات جلوگیری کند. بنابراین در صورت مشاهده علائمی که کارکرد این هیترها را به چالش کشیده باشد، باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. استفاده از هیترهای گرمایشی مزایای زیادی دارد و به راحتی قادر است فضای وسیعی را در روزهای سرد زمستان به دمای مطلوب برساند. تولید هیترهای گرمایشی با تنوع در استفاده از انواع انرژی سوختی همچون برق، گاز و گازوئیل نیز از دیگر مزایای استفاده از این وسیله کاربردی می باشد.

 

عیب یابی و تعمیر هیتر انرژی

با شناخت کافی نسبت به عملکرد وسیله گرمایشی، می توان نسبت به تعمیر هیتر انرژی اقدام کرد. رسیدگی به هیترهای گرمایشی انرژی می تواند از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کرده و به طول عمر آن نیز بیفزاید. در اثر استفاده مکرر از هیتر گرمایشی، ممکن است فیلتر های هوای آن کثیف شده و یا به دلیل عدم رسیدگی به آن رسوب گرفته باشند. در این صورت کوره هیتر عملکرد مناسبی نداشته و دچار مشکلات متعددی خواهد شد.

خرابی ترموستات از دیگر دلایل خرابی و تعمیر هیتر انرژی می باشد، که مهمترین قطعه در هیترهای برقی به شمار میرود. وظیفه ترموستات کنترل میزان دما بوده و در صورت عملکرد نادرست، قادر به تولید گرمای کافی نخواهد بود.

تعمیر بخاری انرژی 640

در برخی مواقع شاهد روشن بودن چراغ پیلوت هیترهای گرمایشی انرژی هستیم، اما از آن گرمایی دریافت نمی کنیم. در این صورت باید ترموستات هیترهای برقی، انشعاب گاز در هیترهای گازی و منبع تامین آن ها را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که چراغ پیلوت دچار خرابی شده باشد، دستگاه هیتر قادر به گرم کردن محیط اطراف نخواهد بود.

روشن و خاموش شدن بی دلیل هیترهای گرمایشی دلیلی بر عملکرد نادرست ترموستات می باشد، که باید توسط متخصصین این امر مورد بررسی قرار گیرد. برای تعمیر هیتر انرژی بهتر است فیلترهای هیتر را چک کنید تا دچار آلودگی نشده باشند. به محض مشاهده هر گونه کثیفی در این قسمت باید نسبت به تعمیر و یا تعویض این فیلتر ها اقدام کنید. همچنین رسوب این فیلترها از ایجاد گرمای کافی در محیط جلوگیری می کند.

 

نکات مهم هنگام استفاده از هیترهای انرژی

رسیدگی و سرویس سالانه وسیله گرمایشی نیاز به تعمیر هیتر انرژی را کاهش داده و به طول عمر آن می افزاید. در عین حال با رعایت نکات ایمنی می توانید به عملکرد صحیح آن ها کمک کرده و از بروز خطرات ناشی از ایرادات جلوگیری کنید. یکی از نکات بسیار مهم و کاربردی هنگام استفاده از هیترهای گرمایشی که به فراهم کردن فضای گرم و مطلوب کمک می کند، عایق بندی مناسب محیط مورد نظر می باشد. همچنین تعداد هیترهای مورد استفاده در مکان های مورد نظر باید با توجه به مساحت محیط انتخاب شود.

به منظور مقاوم سازی هیترهای انرژی باید از پوشش های دوجداره و همچنین هوابند استیل و یا گالوانیزه استفاده شود. مهندسی اصولی و کیفیت بالا در این وسیله های گرمایشی نیاز به تعمیر هیتر انرژی را تا میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. از دیگر موارد مهم هنگام استفاده از هیترهای گرمایشی، بکارگیری لوله های خروجی متناسب با ظرفیت این دستگاه ها می باشد. اغلب این لوله ها قابلیت تنظیم ارتفاع داشته و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد.

تعمیر هیتر انرژی

هیترهای گرمایشی با قابلیت جابجایی به دلیل کاربرد آسان در محیط های گوناگون، طرفداران بسیاری زیادی دارد. اما تعیین مکان مناسب هنگام استفاده از آن امری مهم تلقی می شود. در برخی از کارگاه ها استفاده از هیترهای فن دار با توجه به کاربری مکان نه تنها مفید نبوده، بلکه ممکن است باعث پراکنده شدن آلودگی و ذرات مضر در هوا شود. در این صورت باید از هیترهای تابشی استفاده کنید، تا از بروز خطرات ناشی از آن جلوگیری شود. داشتن گارانتی معتبر و همچنین خدمات پس از فروش هنگام خرید هیترهای انرژی امری بسیار مهم می باشد.

 

 

ارتباط در واتس آپ image/svg+xml